Let’s play a game! (masterclass april 2023)

Doe jij mee met onze koningsspelen?

 

We gaan in deze eerste challenge beginnen met onze eigen koningsspelen.

Wat we gaan doen zijn 2 dingen die beide te maken hebben met koningsdag. Aan de ene kant hebben we een challenge om zo veel mogelijk spullen je huis uit te krijgen (misschien wel voor de koningsdag kleedjesmarkt) en aan de andere kant gaan we op diezelfde dag zo min mogelijk kopen. Deze maand gaat je dus hoe dan ook geld opleveren. Of door de verkoop, of door bewust te kopen of juist niet te kopen op de vrijmarkt.

Ik zal je meenemen in hoe het werkt.
We beginnen met challenge voor de spullen die het huis uit gaan.

We gaan vanaf vandaag tot koningsdag eens kijken hoeveel spullen je kunt verzamelen voor de verkoop. Dat kan de vrijmarkt zijn, maar natuurlijk ook marktplaats, Vinted of de plaatselijke facebookgroep. Weggeven mag natuurlijk ook aan bijvoorbeeld de kringloop of een goed doel. Het doel is dat er in ieder geval zo veel mogelijk uit huis verdwijnt deze maand, zodat je een stukje lichter het voorjaar in gaat.

Zaterdag 8 april telde als dag 1, waarbij je dus op zoek gaat naar 1 item wat verkocht of gedoneerd kan worden. Zondag 9 april als dag 2 en koningsdag is uiteindelijk dag 20.

Als je dit elke dag volhoudt betekent dat dus dat je in deze maand 210 dingen de deur uit doet! Het lijkt heel lastig maar het gaat best snel, zo liet ik in de video al 1 paar schoenen zien die op Vinted gezet gaan worden en als je ons op insta volgt dan zag je dat ik ook al aardig wat oude skipakken, handschoenen etc naar de kringloop kan brengen en ik heb al wat spullen op het oog die morgen in de kringloop doos er bij gaan!

Het 2e deel van de challenge is dat je deze maand, en dan met name op koningsdag als je de vrijmarkt gaat bezoeken, heel kritisch kijkt naar de spullen die je je huis in haalt.

Vraag jezelf bij alles af of je het écht nodig hebt, of je het gaat gebruiken én waar je het op gaat bergen. Wedden dat er heel wat spulletjes weer teruggelegd worden?

Hou iedere dag bij wat je hebt laten liggen en wat het kostte. Zo zie je aan het eind van de maand wat je bespaart hebt! Tel dat op bij het bedrag wat je eventueel verkocht hebt en je zit deze maand op een goudmijntje!

 

Over de auteur

Karin Blonk professional organizer budgetcoach

Ilona Visker | Founder van de community

Ilona is (senior) professional organizer en schrijft artikelen over haar ervaringen van de afgelopen jaren.

Related Articles

Responses